utorok 15. apríla 2014

Prvá grilovačka


Tento krát na blogu neuvidíte klasický recept. Je to skôr výzva na to, aby ste tiež začali grilovaciu sezónu. Nemusí to byť nič špeciálne. Stačí trocha mäsa a zeleniny na grilovanie a jednoduchý šalát. Aby ste neboli úplne bez receptu, ponúkam vám aspoň recept na základný špíz a jednoduchý šalát.

Na špízy (2-3 hladné osoby):

  • 600 g kuracích pŕs
  • 100 g anglickej slaniny
  • 2 cibule
  • soľ
  • mleté čierne korenie
  • sladká paprika
  • údená paprika
  • worcester
  • sójová omáčka
  • tabasco alebo čili omáčka

Na šalát a zálievku:

  • balenie poľného šalátu (polníček)
  • zväzok reďkovky
  • 2 sladké papriky
  • uhorka
  • 2 lyžice balzamikového octu
  • 2 lyžice cukru
  • 2 lyžice oleja
  • soľ, korenie

Postup:

Kuracie prsia nakrájame na kocky a necháme marinovať minimálne 30 minút. Prísady na marinádu odporučujem premiešať s vodou namiesto oleja. Prísady sa totiž vo vode lepšie premiešajú a mäso lepšie nasaje chuť marinády. Slaninu nakrájame na štvorce a cibuľu na štvrtiny. Keď je mäso namarinované, striedavo napichujeme mäso, slaninu a cibuľu. Grilujeme okamžite, alebo zakryjeme fóliou a spracujeme do 24 hodín. Ak nám ostane po mäse nejaká marináda, môžeme do nej namočiť napríklad cukinu alebo baklažán.

Na šalát zmiešajte obľúbenú listovú a koreňovú zeleninu. Ja som použil veci čo sú v sezóne. Šalát prelejeme zálievkou až tesne pred podávaním. 

Ako som vravel. Žiadny prekvapivý, premakaný recept nečakajte. Ale verte mi, aj táto klasika mi po dlhej zime náramne chutila.


1 komentár:

  1. Momentalne nemam zaujem o ziadne komercne aktivity co sa tyka mojho blogu. Prosim nezaradujte ma. Vdaka.

    Martin

    OdpovedaťOdstrániť