pondelok 3. februára 2014

Macarons


Trvalo mi veľmi dlho, kým som sa odhodlal vyskúšať tento recept. Všade na internete každý straší, aké náročné je spraviť skutočne dobrý macaron. Všetkému som uveril, preto som si povedal že na prvý pokus sa to jednoducho nemôže podariť a bez väčších príprav som sa na to vrhol. Nech už to dopadne ako chce.

O to väčšie bolo moje prekvapenie, keď boli výsledkom fantastické macarons s jemne žuvačkovým vnútrom, nožičkami a pevnou vonkajšou škrupinkou. Receptu sa vôbec netreba báť. Stačí ho dodržať a postará sa sám o seba. Recept je z tohto blogu. Náplň som spravil z toho, čo sa povaľovalo v kuchyni a určite do budúcna plánujem experimentovať s príchuťami.

Na 30 kusov potrebujeme:

  • 110g mandľovej múky alebo mletých blanžírovaných mandlí
  • 200g práškového cukru
  • 90g bielkov (približne 3 bielka)
  • 26g kryštálového cukru

Na limetkovo-kokosovú náplň potrebujeme:

  • 50g masla
  • lyžicu kokosového oleja
  • práškový cukor podľa potreby - asi 100g
  • 3 lyžice kokosu
  • kôra z jednej limetky
  • šťava z 1/2 limetky



Postup:

Mandľovú múku dáme do mixéra s lyžicou práškového cukru (odoberieme z tých 200g) a premixujeme. Pridáme zbytok cukru a zmes preosejeme. Ak nám náhodou ostanú väčšie kusy mandlí, ešte ich raz premixujeme a preosejeme.

Bielka šľaháme, pokiaľ sa nezačne tvoriť pena (asi 30 sekúnd). Potom pridáme do bielok kryštálový cukor. Sneh šľaháme, pokiaľ nemáme sneh, ktorý už nie je riedky, ale ani priveľmi pevný. Nesmieme ho prešľahať.

Sneh opatrne vpracujeme do preosiatej zmesi. Neponáhľajte sa. Verte mi, že tie prísady sedia a všetko sa pekne spojí.

Hmotu prenesieme do mikroténového vrecka s dierkou. Použijeme hrot s oblou špičkou. Hmotu vytláčame na papier na pečenie. Môžeme ho podložiť touto šablónou. Keď máme macarons pripravené, pár krát silno udrieme plechom o stôl, aby sme odstránili veľké bublinky z cesta.

Macarons musia 30 minút ostať na vzduchu, aby sa na povrchu vytvorila koža. V žiadnom prípade ich nepečte hneď. Medzitým predhrejte rúru na 150 stupňov, alebo na 135 stupňov s ventilátorom.

Pri 150 stupňoch pečieme 14 minút, pri 135 stupňoch s ventilátorom 15 minút.

Macarons spájame krémom až vychladnuté. Príprava krému je jednoduchá. Iba postupne vyšľahajte prísady. Macarons sú najlepšie na druhý deň, keď trošku zmäknú a nasajú náplň.

Dobrú chuť!


2 komentáre: